Informacje
|
|||||
¬ Powrót |
|||||
|
|||||
Informacje ogólne
|
|||||
Marka: |
Yamaha |
||||
Model: |
FZX 750
(wersja 700cm3, sprzedawana w USA, nazywała się Fazer, od ang. słowa ‘faze’,
co oznacza: szokować, niepokoić. Równie często FZX nazywana jest małym V-max’em) |
||||
Kategoria: |
sportowo-turystyczny (jednak jednoznaczne zaszeregowanie się raczej nie
sprawdza) |
||||
Silnik
|
|||||
Pojemność: |
749cm3 |
||||
Rodzaj
silnika: |
rzędowy |
||||
Ilość
cylindrów: |
4 |
||||
Moc: |
94.00HP
(68.6kW) przy 9500RPM |
||||
Kompresja: |
11.2:1 |
||||
Średnica
tłoka x skok |
68.0 x 51.6mm |
||||
Ilość
zaworów na cylinder: |
5 |
||||
Rodzaj
rozrządu: |
DOHC |
||||
System
chłodzenia: |
chłodnica
wody połączona z ramą wodną (ciekawostka) |
||||
Ilość
biegów: |
6 (wersja
japońska 5) |
||||
Przeniesienie
napędu: |
łańcuch |
||||
Spalanie |
ok. 5,5l
(na trasie), ok. 7l (w mieście), jednak jak się ostro grzeje to nawet 9l |
||||
Waga i wymiary
|
|||||
Waga
całkowita: |
225kg |
||||
Przednie
koło: |
110/90-16 |
||||
Tylne
koło: |
140/90-15 |
||||
Przednie
hamulce: |
podwójne
tarcze pojedyncze |
||||
Tylnie
hamulce: |
pojedyncza
tarcza podwójna (wentylowana) |
||||
Szybkość i przyspieszenie
|
|||||
Maksymalna
prędkość: |
ok. 216km/h
(wersja japońska ok. 200km/h) |
||||
Przyspieszenie
do 100km/h |
ok. 4,5s
(ze stoperem w ręku jednak nie mierzyłem) |
||||
Maksymalny
moment obrotowy |
76,5Nm przy
8000RPM |
||||
Pozostałe informacje
|
|||||
Pojemność
baku: |
13.00l (przydało by się trochę więcej) |
||||
Instalacja
elektryczna |
12V |
||||
Zapłon |
Elektryczny |
||||
Wbudowane
blokady |
blokada kierownicy
w stacyjce (ciekawostka), odcięcie zapłonu podczas próby jazdy z wyciągniętym
podnóżkiem |
||||
Ogólna
ocena |
78,7 na
100 (źródło: http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=12857) |
||||
|
|||||
©2007 - Grzegorz
Kamiński, Yamaha FZX 750 '87 |
|||||